Duurzame bedrijfsvoering
Image default
Marketing

Content marketing geeft je onderneming extra rendement

Content marketing is artikelen plaatsen op externe sites en is een geweldige methode om extra succes te boeken met uw internet bedrijf. Je website komt met content marketing veel hoger naar voren in de natuurlijke zoekresultaten. Je genereert ook belangrijke en bruikbare backlinks van sites met een betrouwbare pagerank. Bovendien kan je wegens het schrijven van artikelen een deskundige worden inzake een bepaald onderwerp.

Relevante en unieke artikelen maken heeft zodoende zeker resultaat en wordt normaliter positief ontvangen binnen de virtuele maatschappij. Artikelen op externe websites publiceren is en blijft absoluut een essentiele strategie van het verspreiden van uitstekende content en het genereren van links.

De betekenis van content marketing

Content marketing houdt in dat je een artikel schrijft voor een alternatieve weblocatie met een linkje naar je eigen website, zodat potentiele clientèle en andere geinteresseerden ook jouw site bezoeken. Het resultaat is dat jij eveneens andere klanten kan voortbrengen.

Content Marketing: de do’s en don’ts

Net als bij alle andere vormen van content marketing, zijn er bij artikelen plaatsen op externe paginas evenzo een hoeveelheid zaken waar je rekening mee moet houden. Wat kan je uitvoeren en wat niet.

Laten we de voornaamste punten even bekijken:

Dit moet je te hanteren tijdens het schrijven:

  • Zorg dat je de lezer iets bijbrengt met je artikelen
  • Content is king, schrijf goede content
  • Schrijf geregeld nieuwe advertorials
  • Stimuleer je lezers
  • Bepaal van te voren je doelgroep

 

Dit dien je zien te vermijden:

  • Zorg dat jouw advertorials niet als spam gezien worden
  • Probeer de zoekmachines niet te manipuleren

Content marketing; Hoezo?

Het nut van artikelen publiceren op andere websites. Enkele voorbeelden zijn:

  • Uitbreiden en investeren in de kwaliteit van je netwerk
  • Veel meer reputatie krijgen
  • Duurzame backlinks vergaren
  • Werken aan je eigen ‘expertstatus’
  • Werken aan een positief imago

Content marketing is de manier om extra resultaat te boeken