Het verhaal van BMW begint in 1916

Het verhaal van BMW begint in 1916 toen 2 Duitse luchtvaartbedrijven samensmolten tot Bayerische Motoren Werke AG. Zes jaar later verwierf BMW autobedrijf Dixi Werke en startte het met het onder licentie bouwen van de Austin Sevens.

Geschiedenis

De Bayerische Flugzeugwerke (later Bayerische Motoren Werke, oftewel Beierse motorenfabriek) werd in 1916 opgericht door Karl Rapp en Gustav Otto. Het bedrijf in het begin vliegtuigmotoren. In 1923 introduceert BMW zijn eerste motorfiets.

BMW maakt zijn entree in de autowereld door in 1928 de autofabriek in Eisenach over te nemen. Daar wordt op dat moment de Dixi geproduceerd. De eerste door BMW zelf ontwikkelde auto was de 3/20 PS. Vanaf 1933 bouwt BMW de legendarische 303, die als eerste BMW is voorzien van de voor het merk zo kenmerkende grille met de dubbele ‘nieren’.

Tijdens de Tweede Wereldoorlog legt BMW zich uitsluitend toe op vliegtuigmotoren en motorfietsen. BMW’s fabriek in Eisenach viel na de oorlog in de door de Sovjets bezette zone.

Na de oorlog dreef BMW vooral op de bouw van motorfietsen. De bekende tweecilinder tweewielers werden populair bij overheidsdiensten en ook bij het grote publiek. De bouw van grote sportwagens en limousines, daarentegen, bracht het bedrijf tot aan de afgrond. De redding kwam in de vorm van een driewielig mini-autootje in licentie van het Italiaanse Iso, de BMW Isetta (1955).

BMW Populaire Modellen van nu

BMW’s actuele modelaanbod is zeer uitgebreid en loopt van de 1-serie en 2 Serie via de 3-serie, 4-serie en 5-serie in de (hogere) middenklasse, tot de luxe 7-serie limousine. Met de X1, X2, X3, X5 en X6 worden SUV-liefhebbers bediend. Via Private Lease zijn de meeste modellen voordelig te rijden voor een vast bedrag per maand. BMW Private Lease is met een ware opmars bezig in Nederland.

1 serie

De BMW 1 Serie is de meest compacte BMW serie. In de zoektocht naar grotere verkoopaantallen gaat BMW vanaf 2004 de concurrentie aan met populaire hatchback modellen als de Volkswagen Golf.

De opgave was om een echte BMW te maken qua comfort en rijkwaliteiten tegen een concurrerende prijs. Dit resulteerde in de 1-serie, met een kleine omvang, een lange sportieve motorkap en een korte achterkant. Kenmerkend zijn ook de strakke karakteristieke lijnen.

Als een van de weinige auto’s in zijn klasse was de BMW 1 Serie initieel uitgerust met achterwielaandrijving (eerste en tweede generatie). De nieuwste BMW 1 Serie heeft voorwielaandrijving.

BMW 1 serie Private Lease is de voordeligste manier om in nieuwe BMW te rijden. 

X1

In 2009 introduceerde BMW op de autosalon van Parijs de conceptversie van de eerste BMW X1. Met de X1 zet BMW zijn eerste model op de markt in de compacte SUV-klasse. De hoge instap en het rijcomfort zijn even wennen voor BMW rijders.

De tweede generatie BMW X1 verschijnt in 2015 en is in 2019 gefacelift. De eerste generatie BMW X1 is een mix van een stationwagen en een SUV.

In 2015 presenteert BMW de tweede generatie BMW X1. Deze generatie is wat meer een SUV dan zijn voorganger. In 2019 ondergaat de BMW X1 een facelift. Vanaf dan is BMW X1 ook leverbaar met een xDrive25e plug-in hybride aandrijving.

Het interieur van de X1 is lekker ruim. Ook achterin is er meer dan voldoende hoofd- en beenruimte voor passagiers.

In Nederland houden we van het stoere design en de hogere zit van SUV’s. Met BMW X1 Private Lease rijd je een ruime gezinsauto voor een aantrekkelijke prijs.

Turbo Car Tunes – Wat is het?

Auto-tuning is in wezen de wijziging van een voertuig om het te optimaliseren voor een andere reeks beoogde prestatie-behoeften van degenen die het voor het eerst is ontworpen om te passen.

Meestal is dit meestal dynamische hanteringseigenschappen en verhoogde motorvermogen, maar andere auto’s kunnen ook worden gewijzigd om een betere brandstofverbruik, een soepelere rit of een betere algemene kilometers te geven. Het afstemmen van een auto omvat het maken van kleine esthetische veranderingen die het laten uitvoeren van het optimale potentieel. In het geval u overweegt u uw auto af te stemmen, moet u vertrouwd raken met de verschillende methoden die beschikbaar zijn voordat u begint, zodat u er zeker van kunt zijn dat u de beste oplossing voor u en uw auto kiest.

 

De meerderheid van de tuningtechnieken van de auto worden ingedeeld binnen categorieën die in grote lijnen kunnen worden verdeeld in twee hoofdgroepen.

Deze zijn voorraad- en aftermarket-modificatie. Voorraadmodificaties zijn meestal gemakkelijker te doen dan aftermarket en zijn gericht op het verbeteren van de prestaties van de auto zonder de hele autostructuur te veranderen. De eerste aftermarket-modificatie is bekend als prestatietuning, die fundamenteel is het proces van het wijzigen van interne delen van een voertuig om ze effectiever te laten werken. Dit kan verschillende dingen omvatten, zoals het veranderen van het inlaatsysteem of de uitlaatpijpen om specifieke effecten te bereiken.

 

Een ander verschil is dat de stock-tunning meestal inhoudt met behulp van aftermarket-producten zoals siliconenpakkingen om het gewicht te verminderen, de aerodynamica en het brandstofverbruik te verbeteren door middel van de kracht en het verbeteren van de macht. Dit wordt dan aangepaste tuning, waarbij esthetische veranderingen het maken van de prestaties van een voertuig verhogen. Het kan erg handig zijn voor het verbeteren van het brandstofverbruik van uw auto als u regelmatig op lange uitstapjes gaat, omdat uw voertuig economischer zal werken. Als u de ophangingsinstellingen aanneemt of een uitlaatsysteem toevoegt, krijgt u waarschijnlijk meer snelheid, maar dat is alleen op korte termijn omdat uw auto opnieuw moet worden afgestemd op elke volgende reis.

 

Zoals hierboven vermeld, kunnen aftermarket-producten effectiever zijn in termen van vermogenswinsten.

Fase twee van de tuning van de auto omvat het gebruik van turbochargers. Turbochargers worden gebruikt om de motoren aan te pakken op meer dan 500 PSI. Turbocharged-engines hebben de neiging om meer kracht te produceren dan hun supercharged tegenhangers en zorgen voor hogere turbocharged motoren om turbocharged te zijn voor nog grotere winst in de macht. Turbocharged-motoren vereisen ook dat u ze goed onderhoudt en afstemt om het boostniveau stabiel te houden voor de beste resultaten.

 

Fase drie van het afstemmen omvat het verhogen van de luchtstroom en brandstof naar de turbolader. Dit zorgt voor meer vermogen van de turbocharged-engines, zodat u onmiddellijk gebruik kunt maken van het extra vermogen. Fase Four van Car Tuning omvat het gebruik van turbochargers met grotere diameter. Deze zorgen voor een grotere massa-luchtstroom in de turbolader die helpt de hoeveelheid lucht / brandstof die aan de turbolader wordt geleverd. Dit zorgt voor een grotere brandstofdichtheid en zorgt ook voor meer pk van de turbocharged motoren.

 

Het is erg belangrijk om te weten dat fase-afstemming niet voor iedereen is. Als u al lang een auto hebt gehad zonder wijzigingen dan is het niet nodig om door te gaan naar fase twee. Als u nieuw bent om uw auto af te stemmen, wilt u misschien blijven bij de lagere podia. Uiteindelijk wil je dat je auto geweldig klinkt, maar dat komt met het afstemmen van het zelf. Als u wilt upgraden naar een supercharged motor, kunt u naar de fase vier of vijf gaan. Als je gewoon een paar paardenkracht wilt maken, kun je verder gaan naar fase drie.

Klik hier voor meer informatie https://www.chipperformance.nl/

Brommobiel verkopen zorgt ervoor dat je snel van je brommobiel af komt.

Wil jij ook snel en veilig je brommobiel verkopen zodat je snel weer geld hebt om misschien een nieuwe auto te kopen. Zo krijg je het geld wat je hieraan verdient snel en veilig. Een brommobiel wordt vooral gebruikt door mensen die invalide zijn en niet in een normale auto kunnen hebben. Ook is het een kleine auto voor wat oudere mensen waar een grote auto misschien al snel te hard gaat. Het is een goede manier om toch veilig en droog van A naar B te gaan. Maar steeds meer jongeren willen ook een brommobiel. Een brommobiel mag je namelijk al besturen als je geslaagd bent voor je scooterrijbewijs. Het is dus een goede en goedkope manier om droog en veilig te rijden zonder dat je een autorijbewijs nodig hebt.

Laat je helpen door je brommobiel verkopen.

Een brommobiel verkopen geeft je meer mogelijkheden, namelijk je kan met een normale auto de snelweg op en veel harder rijden. Hierdoor ben je sneller op de plek van je bestemming en ben je sneller waar je moet zijn. Dit spaart veel tijd. Een brommobiel verkopen zorgt ervoor dat je snel van je brommobiel af komt. Want door je brommobiel te verkopen is het soms moeilijk om de juiste koper te vinden. Een koper waar je op kunt bouwen en waar je van weet dat je waar voor je geld krijgt. Wil jij ook snel en veilig je brommobiel verkopen zodat je snel weer geld hebt om misschien een nieuwe auto te kopen waar je wel mee op de snelweg kunt en waar je veel verder mee komt? Dan ben je hier aan het juiste adres. Zo krijg je het geld wat je hieraan verdient snel en veilig en op tijd, je krijgt waar voor je geld en een eerlijke prijs en dat is altijd fijn om te weten wanneer je iets verkoopt of wilt verkopen, bij een brommobiel is dit hetzelfde. Ga daarom je brommobiel verkopen.