Duurzame bedrijfsvoering
Image default
Marketing

Hoe voldoe je aan de E-E-A-T-richtlijnen?

Google streeft ernaar om de informatie die op het internet staat te ordenen zodat het voor iedereen van over de hele wereld toegankelijk is. Dit betekent dat jouw website moet aansluiten op wat gebruikers in Google’s zoekbalk invoeren. Wanneer iemand iets opzoekt, moet hij op een webpagina terechtkomen die precies biedt wat nodig is. Hierbij speelt E-E-A-T een cruciale rol.

Een online marketingspecialist – zoals Google ads Premier partner Semwerkt – ondersteunt je bij het optimaliseren van je website om hoog te ranken in Google. Hierbij maakt zo’n expert gebruik van E-E-A-T. Maar wat houdt E-E-A-T in en waarom is het zo belangrijk? In dit artikel leggen we dat uit.

Waar staat E-E-A-T voor?

E-E-A-T staat voor ervaring, expertise, autoriteit en betrouwbaarheid. Dit concept draait om de ervaring en kennis van de auteur over een bepaald onderwerp en de betrouwbaarheid van zowel de auteur als de website. Een website met een lage betrouwbaarheid zal niet hoog scoren op E-E-A-T, ongeacht de ervaring of kennis van de schrijver. Betrouwbaarheid is daarom het meest belangrijke aspect van E-E-A-T. Om als betrouwbaar beschouwd te worden, is het essentieel om transparant te zijn over de auteur van de tekst, om de nauwkeurigheid van de informatie te verifiëren, om betrouwbare bronnen te gebruiken en om in het geval van verkoopwebsites te zorgen voor veilige betaalmethoden en goede klantenservice.

Om content te creëren die goed past bij E-E-A-T:

  • Laat je je content schrijven door iemand met veel kennis en ervaring;

  • Voeg je met je content nieuwe informatie toe aan wat al beschikbaar is online;

  • Zorg je dat je content steeds up-to-date blijft;

  • Laat je een expert je content controleren;

  • Vermeld je duidelijk de naam van de auteur bij je artikelen;

  • Baseer je je content op informatie uit betrouwbare bronnen;

  • Creëer je een overzichtelijke over ons-pagina;

  • Zorg je voor een duidelijke contactpagina;

  • Verschaf je heldere informatie over zaken als voorwaarden, betalingswijzen, verzending en retourbeleid;

  • Monitor je wat gebruikers over je site posten (user generated content);

  • Werk je aan het verkrijgen van links van betrouwbare websites naar jouw site.

Laat Semwerkt jouw content optimaliseren

Wil je de content op je website in lijn brengen met Google’s E-E-A-T-normen? Hoewel de tips hierboven nuttig zijn, is de professionele ondersteuning van een SEO-, SEA-, Google-ads- of Facebook-ads-specialist eigenlijk vereist. Schakel daarom de specialisten van Semwerkt in Hoorn in voor het optimaliseren van jouw content. Neem vandaag nog contact op, want ze staan te popelen om je te assisteren!