Auto-tuning is in wezen de wijziging van een voertuig om het te optimaliseren voor een andere reeks beoogde prestatie-behoeften van degenen die het voor het eerst is ontworpen om te passen. Meestal is dit meestal dynamische hanteringseigenschappen en verhoogde motorvermogen, maar andere auto’s kunnen ook worden gewijzigd om een betere brandstofverbruik, een soepelere rit of een betere algemene kilometers te geven. Het afstemmen van een auto omvat het maken van kleine esthetische veranderingen die het laten uitvoeren van het optimale potentieel. In het geval u overweegt u uw auto af te stemmen, moet u vertrouwd raken met de verschillende methoden die beschikbaar zijn voordat u begint, zodat u er zeker van kunt zijn dat u de beste oplossing voor u en uw auto kiest, dat zijn goede business ervaringen.
De meerderheid van de tuningtechnieken van de auto worden ingedeeld binnen categorieën die in grote lijnen kunnen worden verdeeld in twee hoofdgroepen.Deze zijn voorraad- en aftermarket-modificatie. Voorraadmodificaties zijn meestal gemakkelijker te doen dan aftermarket en zijn gericht op het verbeteren van de prestaties van de auto zonder de hele autostructuur te veranderen. De eerste aftermarket-modificatie is bekend als prestatietuning, die fundamenteel is het proces van het wijzigen van interne delen van een voertuig om ze effectiever te laten werken. Dit kan verschillende dingen omvatten, zoals het veranderen van het inlaatsysteem of de uitlaatpijpen om specifieke effecten te bereiken.
Een ander verschil is dat de stock-tunning meestal inhoudt met behulp van aftermarket-producten zoals siliconenpakkingen om het gewicht te verminderen, de aerodynamica en het brandstofverbruik te verbeteren door middel van de kracht en het verbeteren van de macht. Dit wordt dan aangepaste tuning, waarbij esthetische veranderingen het maken van de prestaties van een voertuig verhogen. Het kan erg handig zijn voor het verbeteren van het brandstofverbruik van uw auto als u regelmatig op lange uitstapjes gaat, omdat uw voertuig economischer zal werken. Als u de ophangingsinstellingen aanneemt of een uitlaatsysteem toevoegt, krijgt u waarschijnlijk meer snelheid, maar dat is alleen op korte termijn omdat uw auto opnieuw moet worden afgestemd op elke volgende reis.
Zoals hierboven vermeld, kunnen aftermarket-producten effectiever zijn in termen van vermogenswinsten.Fase twee van de tuning van de auto omvat het gebruik van turbochargers. Turbochargers worden gebruikt om de motoren aan te pakken op meer dan 500 PSI. Turbocharged-engines hebben de neiging om meer kracht te produceren dan hun supercharged tegenhangers en zorgen voor hogere turbocharged motoren om turbocharged te zijn voor nog grotere winst in de macht. Turbocharged-motoren vereisen ook dat u ze goed onderhoudt en afstemt om het boostniveau stabiel te houden voor de beste resultaten.
Fase drie van het afstemmen omvat het verhogen van de luchtstroom en brandstof naar de turbolader. Dit zorgt voor meer vermogen van de turbocharged-engines, zodat u onmiddellijk gebruik kunt maken van het extra vermogen. Fase Four van Car Tuning omvat het gebruik van turbochargers met grotere diameter. Deze zorgen voor een grotere massa-luchtstroom in de turbolader die helpt de hoeveelheid lucht / brandstof die aan de turbolader wordt geleverd. Dit zorgt voor een grotere brandstofdichtheid en zorgt ook voor meer pk van de turbocharged motoren.
Het is erg belangrijk om te weten dat fase-afstemming niet voor iedereen is. Als u al lang een auto hebt gehad zonder wijzigingen dan is het niet nodig om door te gaan naar fase twee. Als u nieuw bent om uw auto af te stemmen, wilt u misschien blijven bij de lagere podia. Uiteindelijk wil je dat je auto geweldig klinkt, maar dat komt met het afstemmen van het zelf. Als u wilt upgraden naar een supercharged motor, kunt u naar de fase vier of vijf gaan. Als je gewoon een paar paardenkracht wilt maken, kun je verder gaan naar fase drie. Klik hier voor meer informatie: Business Ervaringen |