Duurzame bedrijfsvoering
Image default
Commercie

Succes als bedrijf

In Nederland bestaan er meer dan een half miljoen bedrijven. Deze bedrijven zijn er in alle soorten en maten. Van enorme multinationals tot eenmanszaakjes. De grote bedrijven kunnen wel duizenden werknemers hebben, terwijl er veel startups zijn die maximaal tien werknemers hebben. Beide kunnen succesvol zijn. Succes is immers subjectief. Echter wordt de markt steeds groter en zo ook de concurrentie. Het is dus belangrijk dat je je als bedrijf kan onderscheiden van anderen. Maar vergeet ook niet de kern; kwaliteit.  Dit geldt op verschillende niveaus. Natuurlijk moet het product werken of de dienst van hoge kwaliteit zijn. Maar ook de website moet goed werken en het bedrijf moet goede service bieden. In een markt waar consumenten de macht hebben, kunnen ze gemakkelijk overstappen op een concurrent en dan ben je de klant kwijt. Je zou zeggen dat grote bedrijven hier in uit zouden blinken, omdat ze overal een mannetje voor hebben. Maar opvallende genoeg zijn het vaak kleine bedrijven een startups met goede service. Dit is te verklaren op basis van dat kleine bedrijven vaak niet puur streven naar winst. Maar ze hebben hebben echt passie voor het bedrijf. En zeker startups geloven echt in hun product. Hierdoor zijn ze ook bereid om een stapje extra te zetten voor goede service. Maar kleine bedrijven hebben vaak maar beperkte middelen en bij een bedrijf komt er veel kijken. Zeker als het goed gaat met de zaken en het bedrijf groeit, dan komen er steeds meer taken bij. Denk bijvoorbeeld aan salarisadministratie, niet geheel onbelangrijk. Dit kan nog best een flinke klus zijn, vooral omdat het vrij secuur moet gebeuren. Maar er is ook een andere optie. Zo kun je werkzaamheden ook uitbesteden aan bureaus die hierin zijn gespecialiseerd. Zo zijn er bedrijven als een salarisadministratiekantoor die dit volledig kunnen regelen. Hierdoor kan de focus binnen het bedrijf op andere zaken blijven. 

 

https://www.cbbs.nl/wat-doen-we/consultancy/