Het is van alle tijden om klanten en relaties iets leuks, moois of grappigs te geven. Dit kan omdat ze iets bij u hebben gekocht, een vaste relatie zijn of omdat u ze graag als klant wil. Wat u geeft en de waarde ervan hangt sterk af van de omstandigheden en het doel. Over het algemeen zijn er 5 indicatoren die al een goede richting kunnen geven
-
De doelgroep, wie wilt u wat geven ( man/vrouw, leeftijd, voorkeuren) en de grootte van de doelgroep ( 100 mensen of 100.000 mensen)
-
Wat is het doel van de actie, wat wilt u ermee bereiken (bijv. naamsbekendheid, direct een aankoop bevorderen of bezoek van de winkel, bedankje etc)
-
Waar hangt u het cadeau aan op, waar heeft het mee te maken. Bijvoorbeeld de introductie van een nieuw artikel, deelname aan een congres of beurs, zomer/winteractie
-
Wat moet er op het relatiegeschenk komen. Een tekst van 4 regels kan niet op een zeer klein artikel worden gedrukt. Moet het eigen logo/slogan enorm opvallen of juist discreet er op staan. Door het artikel te bedrukken blijft uw naam terugkomen bij de ontvanger.
-
Wat is het budget in totaal en per artikel, dit zorgt ervoor dat er een schifting kan worden gemaakt in mogelijkheden.
Na deze 5 stappen te hebben genomen krijgt u richting aan het perfecte communicatie en reclame relatiegeschenk voor uw business.
|