Hoe je content creëert die de harten van kandidaten doet smelten

We wilden al heel lang een handleiding samenstellen om een ​​contentstrategie voor je te creëren – dit is de volgende stap in rekruteringsmarketing en weer een stap op weg naar het aantrekken van kandidaten. Inhoudsregels waar het niet meer voldoende is om te zeggen: “kijk, een vacature in zo’n bedrijf”. Content creëert een beeld van het bedrijf als een bron van informatie – nuttig, interessant en misschien zelfs grappig. Je wilt vrienden zijn met iemand die veel weet, en zelfs delen, toch?

Eerste stap

Het is belangrijk om uw publiek te begrijpen – probeer diegenen die u interesseren onmiddellijk te segmenteren. Tegelijkertijd kunt u het publiek voor wie uw inhoud nuttig kan zijn volledig niet beperken, maar u moet wel begrijpen op wie uw woorden moeten handelen, reageren, op wie specifiek indruk moet worden gemaakt.

Wat je doelgroep (TA) kan zijn: specialisten die in de nabije toekomst mogelijk veel gevraagd worden in het bedrijf, afgestudeerden van welke universiteiten je geïnteresseerd bent voor een stage. Begrijp wie uw publiek is, vind het perfecte communicatiekanaal. U kunt ook rekening houden met de leeftijd en het geslacht van de kandidaten, wat voor u de voorkeur heeft.

Het is handig om een ​​portret te maken van een ideale kandidaat: waar werkte hij net (bijvoorbeeld voor concurrenten of in een ander bedrijf in het algemeen?), Zou hij al klaar zijn voor een dergelijke functie, of wil je hem erop “laten groeien”, wat is zijn opleiding, wereldbeeld? Het heeft natuurlijk geen zin om later naar een ideale kandidaat voor je fictieve personage te zoeken, omdat er te veel andere prachtige en niet zo ideale zijn – een portret is eerder een goede gewoonte voor jou.

Tweede stap

Je hebt je doelgroep die je interesseert in verschillende categorieën verdeeld. Professioneel, op basis van leeftijd, ervaring, opleiding en misschien hebben ze besloten dat uw inhoud mogelijk voor iedereen interessant zou kunnen zijn – naar eigen inzicht. Nu is het aan jou om te beslissen met welke soorten inhoud je kunt werken.

Er zijn verschillende algemene soorten inhoud die u kunt genereren:

  • nuttige inhoud – elke vorm van informatie die bijvoorbeeld een educatieve functie heeft
  • inhoud die entertaint – leuk, leuk, leuk!
  • inhoud waarin elke lezer zichzelf, zijn eigen problemen ziet en met zekerheid kan zeggen: “Verdomme, maar dit is een verhaal over mij!”

Om het merk van de werkgever te promoten, hebben we minstens 8 ideeën voor inhoud: bedrijfsnieuws of nieuws uit de branche, verhalen over werknemers (of alleen verhalen van werknemers), levenshacks voor het zoeken naar werk en werk, het ‘dagboek’ van een werknemer, een rondleiding door het kantoor, aankondigingen van evenementen, carrièregeschiedenis. groei, wetenschappelijke rapporten.

De ideale verhouding ziet er als volgt uit:

  • 40% – nieuws uit de branche (dit komt alleen uit de categorie ‘nuttige’ inhoud, daarom is er zo veel van)
  • 25% – merkinformatie
  • 20% – bedrijfsnieuws
  • 10% – een verhaal over bedrijfsevenementen (en niet alleen)
  • 5% – entertainmentinhoud

Derde stap

Het inhoudsplan is waar je naartoe gaat. U kunt het elke week bijwerken of zelfs opnieuw doen – met de juiste afhandeling van analyses, zult u elke keer op de een of andere manier uw begrip van het publiek en de relatie met uw publicaties verbeteren.

Vierde stap

De volgende stap is niet zo duidelijk. Dit is waar u moet begrijpen hoe u verschillende communicatiekanalen zult gebruiken om een ​​kandidaat te ontmoeten, hem aan te trekken voor een reactie en zijn interesse verder te behouden. We delen een speciaal schema met u waarmee u inhoud over verschillende stadia van communicatie kunt verspreiden. Zo is het in eerste instantie belangrijk dat de kandidaat dan in ieder geval een idee krijgt van uw bedrijf, zodat hij alvast vertrouwd kan raken met specifieke vacatures. Uiteindelijk zal je enige kanaal de ontmoeting zijn – dit is tenslotte hoe de beslissing uiteindelijk wordt genomen, hier al zijn sociale netwerken als hulpmiddel misschien ongepast.

Voorwaardelijke stadia van de kennismaking van de kandidaat met het bedrijf

Bewustwording is de eerste “aanraking” van de kandidaat, de eerste kennismaking met het bedrijf.

Kennis en informatie opdoen – de kandidaat weet al wat het bedrijf doet, heeft meer specifieke informatie nodig over wat de werkgever te bieden heeft en hoe dit verschilt van alle andere bedrijven.

Reflectie – de kandidaat is al geïnteresseerd in het bedrijf, hij moet vertellen over openstaande vacatures en hem al motiveren om specifieke acties te ondernemen. Ontmoet idealiter.

Besluitvorming – de kandidaat heeft het kantoor bezocht, geslaagd voor een interview en is al goed bekend met het bedrijf, nu neemt hij een beslissing.

De vijfde stap

We zijn bij de vijfde stap gekomen: het maken van inhoud. Er zijn verschillende tools die we zelf wel eens gebruiken. Ze stellen je in staat om naar artikelen en materialen te zoeken op trefwoorden: Buzzsumo, Uprise, nou ja, vergeet niet op Google te zoeken naar nieuws en trends. 

Begin eenvoudig – nieuws. Over iemands successen, projecten, vakanties. U kunt ze delen met uw publiek.

Verzamel nieuws van externe bronnen en probeer het te verteren. Abonneer u op nieuwsbrieven met bronnen die u vertellen over het nieuws in het gebied waarin uw bedrijf actief is. Nu is er Telegram, waarin u direct informatie kunt ontvangen. (denk, misschien kan jouw bedrijf daar ook een kanaal starten?)

Betrek actieve werknemers – degenen die af en toe over hun werk schrijven of actief zijn op sociale media. Vraag hem om een ​​paar woorden over de baan te schrijven.

Schets een paar tips voor degenen die bij jou aan de slag willen – waar let je persoonlijk op bij het screenen van je cv, wat vind je principieel en onderscheid je je medewerkers en bedrijfscultuur. Binnenkijken is altijd erg gewild.

Maak een grapje, want dit is de beste manier om merkloyaliteit op te bouwen. Niemand houdt lang van verveling!

Zesde stap

Verwijs altijd naar analyses. Kijk bijvoorbeeld op vrijdagavond welke posts zijn binnengekomen: waar is het grotere bereik? welke opmerkingen heb je gekregen? hoeveel aandelen? welk publiek kwam?

Besteed speciale aandacht aan de volgende gegevens: abonneegroei, bereik (hoeveel mensen hebben uw bericht in de nieuwsfeed gezien – Facebook-shows op elk bericht), klikken (hoe vaak ze op de link hebben geklikt).

Bijna alle sociale media hebben hun eigen interne analytische tools – dit is in eerste instantie voldoende om te begrijpen hoe uw strategie werkt en wat moet worden gecorrigeerd.

En tot slot, 10 snelle regels voor contentmarketing voor een employer brand:

  • Verkoop uw bedrijf niet, maar deel het en vertel waarom kandidaten het leuk vinden.
  • Geen geklets, gebruik inhoud als een kans om een ​​dialoog aan te gaan.
  • Probeer geen glossy bedrijf te zijn voor je publiek, maar wees jezelf.
  • Anonieme inhoud is slechte inhoud. Betrek het team erbij, laat de “menselijke” kant van het bedrijf zien.
  • Maak een strategie en verbeter en analyseer deze constant. Maak “rubrieken” waarmee het publiek bekend zal zijn (bijvoorbeeld “boek van de dag”, “een dag uit het leven van een werknemer”)
  • Gebruik de inhoud van iemand anders, maar link altijd naar de bron.
  • Wees onvoorspelbaar, maak grappige en geestige inhoud, reageer op trends.
  • Leg geen harde grenzen aan het publiek, promoot content in bronnen die interessant zijn voor jou en je collega’s.
  • Zoek hulp bij collega’s van verschillende afdelingen. Wees niet bang om hulp te vragen aan marketeers, smm’s en pr’s.
  • Stop met jezelf af te vragen: “Zal het werken?” Ga vandaag nog aan de slag met inhoud.

temp agencies near me

https://www.globalrecruitment.info/